Done with me..

Tetibe pule hari nih aku rajin nak buat donut kan ^_^. Selalunye tade mase aku nak masuk dapur. hehe. Yela mama pesan nak tahu memasak kene rajin, so aku cube lahh rajin kan diri dgn masuk ke dapur kan. Da lame jugak aku ta buat donut nih. Saje lah buat bg family makan n pakcik aku makan kan. Habis pule donut aku nih. Nampak tak sedap :p. haha. Perasan sendiri jap. gagaga ^^,. Niat kat hati nak bukak gerai pun  ade at penang uh. Sebab pakcik uh dah tutup apa kate aku lak ganti :p. Tapi macam tak rajin je. ty sty penat. hmmmmmmm.....

  

Redepi donut yana ^_*
  •  mauripan
  • 1/2 tepung
  • air suam
  • gula
  • garam
  • marjerin
  • 1 biji telur
cara membuatnya :

letakkan satu cawan air suam bersama mauripan serta larut kan 2 sudu gula, kemudian masukkan 1/2 tepung serta telur,garam sedikit dan gaul rata. masukkan pula mauripan tadi dalam tepung yg telah di gaul rata dgn telur dn garam. masukkan marjerin sedikit untuk bagi tepung tersebut menjadi lembut. itu sahaja caranya. mudah kan ^_^. selamat mencube kawan-kawan.hehehe

nota mata : Kebahagiaan itu ade dimana-mana, diri sendiri yang membentuk dan menilai
  


No comments:

Post a Comment