Lupakan dia..


Dalam kehidupan, semua org teringin untuk dicintai dan mencintai. tapi tidak semua org bertuah untuk mendapat cinta manusia. dilabelkan sebagai manusia,manusia pandai berjanji,bermadah,mengeluarkan kata-kata tapi tidak untuk melakukan perbuatan tersebut. itu lah manusia :). dalam perhubungan takde sape yg salah baik laki baik pun perempuan. cume bila terjalinnya ikatan antara dua hati, masing-masing perlu bertolak ansur,memahami,percaye,menghormati dlm setiap perhubungan. andai kata tertulis die adalah jodoh kite pasti, Allah swt temukan jua walaupun terpisah sejauh mane ke utara selatan timur barat.

cewahh bile pulak aku pandai bermadah nih -,-. esh esh.hakhak.ape yg aku nak cakap la kan. kalau kite sygkan seseorg uh kan, tak semestinya die akan bersame dgn kite. genggam la, gari la, ikat la mcm mane pun. lau Allah swt cakap die bukan untuk kite. ia tetap bukan untuk kite. right ?

tetibe aku teringat kakak tempat li aku penah pesan cm gini at aku. tapi sekarang aku dah ta kesah pasal die lagi. sebab aku ade kehidupan sendiri yg tengah menanti aku. sty korang tak percaya kan aku boleh hidup tanpa "die".haha. aku kuat je sebenarnye. now almost 3bulan aku lgsg ta cntc gn die. aku rase kehidupan aku jao lebih baik berbnding bersame dgn die dulu. so nampak la kan aku tak perlukan die lagi.haha.cume sekarang aku gn org lain dah. aku bahgie bile gn die. aku bukan seng nak cari pengganti tahuu.tapi bile aku pk balik, buat ape nak tunggu atau nak sayang org yg tak pedulikan kite lg. tak ker macam org bodoh ? so tak payah. kadang-kadang Allah swt pisah kan kite dgn die sebab Allah swt nak hantar yg jaoh lebih baik dari die. percayakan takdir. itu semua dah di takdirkan kite sebagai hamba redha dgn ape yg berlaku k. dan perlu ingat Allah swt memberi apa yang kite perlu dan bukan ape yg kite nak. betul tak ? :)

so be hapy dgn kehidupan baru dgn org lain. bile kite dah ditinggalkan tak payah berharap untuk kembali, sebab perkare yg same still akan berulang lagi. jadi kite cari je org baru untuk membimbing n mengajar kite ke jalan yg diredhai Allah swt. bukan bermaksud kite cari org lain, cinta kita murah!tidak sama sekali ye. tapi ingat andai seseorang itu jao lebih baik n dapat memberi dan memnunjukkan kite ke jalan yg benar tidak salah untuk itu. betul kan ape aku cakap. kite merancang tapi Allh swt yg tentukan semuanya ^_^.

nota mata : Setiap yg berlaku ade hikmahnya. Redha dgn ape yg terjadi, In Shaa Allah semua nya akan baik belake ^^,

No comments:

Post a Comment