Perginya Insan Tersayang 16 MEI 2013

Hari ni sepatutnye hari gurukan. sume hepy sambut hari guru dgn guru-guru tersayang. tapi tidak untuk zaid. die kehilangan org yg paling penting dlm hidupnye iaitu ayah. ayah pergi tanpa diduga, ayah menghembuskan nafas terakhir tanpa meninggalkan sebarang tande :(. tetibe aku dapat kol dr die, die nangis cakap ayah tetbe nadi terhenty. aku terkejut. aku pun kaku n buntu time tu. ape yg jadi sebenarnya.

aku jadi gelabah tak tentu hala. aku kol tak angkat mesej tak reply. then aku try lg hantar mesej. n he say ayah dah meninggal dunia. In nalilllah. aku terkedu :( walaupun aku bukan sape2 tapi aku pun tak sempat nak jumpe ayah. in shaa Allah lau Allah takdir kan aku gn Zaid ia juge tetap ayah aku. amin. aku tak boleh nak buat aku cume mamapu sedekah kan al fatihah n yassin buat ayah. dalam aku bace yassin tuk ayah air mte aku mengalir perlahan2. aku tak pernah lalui saat ni tapi aku dapat rase ape yg die rase :(

patotla aku rase something pelik bile die cakap die nak kua beli su ekor tuk ayah. aku da agak da. sebab tu aku tak nak mengetahui org bile cm nih aku dapat rase. aku ade kelebihan yg Allah bagi. walau ape pon yg berlaku sayang, sy nak awak tabah dan sabar lalui hidup ni ye. ibu adik perlu kan awak. jadi awak kene kuat. sy sentiase ade tuk awak. teman awak. sy taknak awak sedih2 ty sy pon sedih jugak. setiap yg hidup pasti akan pergi untuk selama2nya dan semua yg berlaku ade hikmah. jadi bersabar di atas dugaan dan ujian yang Allah swt beri ye syg.

nota mata : Tabahkan haty, kuatkan semangat, banyakkan doa. in shaa allah everything will be okay :)

No comments:

Post a Comment